Vremea impacarii – Poarta inchisa definitiv

Vremea impacarii – Poarta inchisa definitiv

(„Vremea impacarii” a fost si genericul Turneului Speranta 2005)

Cu ani in urma am trecut prin Cluj pe langa Facultatea de Medicina Veterinara.
Intr-un gard lateral al acestei facultati exista o poarta veche, ruginita, inchisa cu un lacat la fel de vechi si de ruginit, si cu niste buruieni crescute de jur imprejur.

Pe aceasta poarta laterala scria cu vopsea:
„POARTA  INCHISA  DEFINITIV.
INTRAREA  SE  FACE  PE  POARTA  PRINCIPALA”.

Atunci m-am gandit la acele multe porti „inchise definitiv” din sufletele oamenilor: poarta catre sotie, catre sot, catre copii sau catre parinti.

Ori poarta catre soacra, catre nora, catre vecina, sora, frate, sef sau bunica.
„Nu vreau sa-l vad sau s-o mai vad in viatza mea, nu vreau sa mai aud de numele lui sau a ei.”

Porti vechi, ruginite, pline de balarii, legate cu un lant mare si ruginit si cu un lacat pe masura.
Scartzaie ingrozitor daca vrei sa le deschizi!
Mai bine nu incerci!

Poate ca ai avut dreptate sa inchizi definitiv poarta aceea !
Poate a fost vorba despre un viol, un incest, un abuz fizic, emotional sau verbal, poate a fost vorba despre o nedreptate crasa, strigatoare la cer, care te-a amarat peste masura de mult. Poate ca „celalalt” ti-a gresit intr-adevar si a pacatuit impotriva ta. Ai dreptate sa fii suparat.

Isus le-a zis ucenicilor:
„Adevarat, adevarat va spun ca eu sunt usa oilor […].
Eu sunt usa […].
Eu am venit ca oile sa aiba viatza si s-o aiba din belsug.”

„Deschide usa crestine,
ca sa intre Cristos si-n tine.”

Deschide usa din inima ta si spune: “Cristos este “POARTA sau USA”. El este in inima mea si El face toate lucrurile noi.”
“Caci daca este cineva in Cristos,
este o faptura noua.
Cele vechi s-au dus:
iata ca toate lucrurile s-au facut noi” !!!!!!!!!! SLAVA  LUI  !!

Altfel portile sau usile inchise din viatza ta iti vor fura „belsugul” – spiritual vorbind.
Vei fi vesnic trist, incruntat, innegurat, deprimat, nervos, suparat, dar fara sa stii de ce.

E vorba despre „acele” porti pline de panze de paianjen, de rugina si de balarii.
Fa TU primul pas, da TU telefonul pe care ai vrea sa-l primesti si nu mai astepta sa vezi cat va mai dura pana cand el sau ea va catadicsi sa-si ceara iertare.

Poate nu-si va cere iertare NICIODATA !
Dar iart-o sau iarta-l chiar FARA ca el sau ea sa-si ceara iertare.

Spune in mintea ta si spune-i si persoanei cu pricina: „Te iert chiar daca nu ti-ai cerut iertare !”
Si fac lucrul acesta fara sa ma simt mai sfant sau mai destept decat celalalt, ci simtindu-ma doar „un rob netrebnic”, care am facut „ceea ce eram dator sa fac”.

De asta exista VREMEA  IMPACARII !
Ca sa dispara portile inchise definitiv, si sa am viata din belsug – s-alerg, sa zbor, sa cant, sa exult de bucurie.

Am iertat si-am fost iertat… „precum iertam si noi gresitilor nostri”

E  VREMEA  IMPACARII !

Ioan Ciobota

5 comentarii »

  1. Chioreanu Teodor said

    Pentru fiecare dintre noi orice vreme e vremea vreunei impacari, caci in orice vreme cuiva noi gresim. Dar, mai ales, orice vreme e vremea impacarii cu noi insine, si aceasta e cea mai grea impacare, este impacarea care, paradoxal, gaseste cele mai zavorate porti in calea ei. Impacarile cu altii si impacarea cu noi insine, ce ar fi ele fara Cristos? Cristos – Calea, Adevarul, Viata Cristos – Poarta de intrare spre orice impacare…

  2. Titus Vicas said

    Viata noastra ar trebui sa fie o vreme a impacarii. In primul rand cu Domnul Isus Hristos prin pocainta si credinta si apoi imediat cu semenii nostri. N-ar trebui sa uram si sa fim urati ! E bine sa ne cerem iertare chiar preventiv ca de multe ori suparam , poate chiar pagubim fara sa vrem pe cei cu care relationam. Citind articolul de mai sus mi-am adus aminte ca bunica inainte de a muri cu 2 zile mi-a cerut sa o iert si foarte surprins i-am zis ca nu stiu pentru ce din contra eu trebuia sa ma rog de iertare, la care ea a insistat si nu m-a lasat sa plec de langa ea pana ni i-am spus ca o iert ! ( oare pentru ce? Poate pentru ca m-a iubit prea mult ?)
    Draga Nelu, Domnul sa-ti binecuvanteze munca si familia !

  3. Asa este frate Titus.

    Multumesc frumos de urari, asemenea.

    Cu multa dragoste in Domnul Isus,
    Nelu Ciobota

  4. Andy Schoger said

    Frate Nelu, se daca se poate articole mai des aparute, ar fi bine…pentru noi…:)

  5. pax said

    Daaa,mai deeees,moncher…

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Lasă un răspuns

